Jazeker. In feite Omgrimbie is al jaren een deelgemeente van Maasmechelen. Het is ook internationaal bekend vanwege het Duivelsbergcircuit (Devils Hill Circuit), Rallycross.
Nu ben ik niet zeker of het het Markplein or her Vrijthof was. Wat ik me wel herinner is dat de winkel op een straathoek (welke straat weet it niet) was and Hohner orgels verkocht. Wel, it praat nu van de jaren zeventig. We hadden een grote muziekhandel waar ik woonde, namelijk Opsteyn die je zeker bekend moet zijn. Ze hebben ook een winkel in Genk.
Karnaval heeft me eigenlijk nooit ge�nteresseerd. Maar ja, je kon die liedjes wel niet uit je hoofd krijgen. Wat ik wel vind is dat Amerikanen niet zo een passie hebben voor plezier en gezelligheid waarvoor Limburg vast en zeker bekend is. Bekijk de videos maar eens van Andre Rieu (ik noem hem de James Last of the Lage Landen). Dat it een passie voor goede muziek en jong en oud doen er aan mee. Dat vind je niet zomaar overal.
Maastricht is een mooie stad. Nu heb je me denken aan de kaaswinkel. Haha! Man, wat ik niet zou geven voor een stukje goede kaas!
Als we ons dialect verliezen, dan verliezen we ook onze kultuur en geschiedenis. Wat veel mensen niet begrijpen is dat met een dialect ben je al meteen tweetalig. Eigenlijk meerderjarig omdat je vele andere dialecten verstaat, zelfs Duitse dialecten welke Duitsers die alleen maar Hochdeutsch (standaard Duits) niet verstaan.
Ik hoop dat ik niet te veel fouten gemaakt heb. Het is nu al over dertig jaren dat is geen Nederlands heb gesproken of geschreven. Ik denk, schrijf en droom alleen maar in het Engels en Chinees. Zelfs als ik van mijn family droom, spreken ze Engels. Raar maar waar! Haha!
Interessant onderwerp. Hartelijk bedankt!